Vinterväghållning
Två typer av snöslungor, Volvo och EWD från 1961.
Volvotraktor T 31 utrustad med frontlastare
Äldre snöslunga. Kapaciteten blev så småningom otillräcklig
Volvo BM lastmaskin i snösvängen
Slungaggregat apterad på väghyvel.
Fläktsopmaskin dragen av Dodgejeep "Volvovalp", bogserar flamkastaren. Till vänster körs lastbil med sandspridare.
Bogserbar fläktsopmaskin ARA
Fläktsopmaskin ARA.
Bromsvagn. Modern utrustning för mätning av bromsverkan s k bromsvagn med inbyggt mäthjul som registrerar bromsverkan på en diagramremsa. Denna mätmetod ger mer exakta bromsvärden över hela banlängden. Aktuella värden rapporteras till piloterna via flygtrafikledningen.
Tidig utrustning för mätning av bromsverkan s k templimeter.
Templimtern var placerad i fordon som vid kraftig inbromsning registrerade ett mätvärde. Vid en sammanräkning av aktuella värden beräknades ett medelvärde av bromsverkan som rapporterades till piloten innan landning via flygtrafikledningen.
Självgående plog, sop- och blåsmaskin, kallad PSB.
Självgående fläkt/sopmaskin Åsbrink
Snöslunga Smith och Svedala Arbrå Rolba apterad på lastmaskin
Snöslunga apterad på hjullastare, Drivs med egen motor. Stora motorresurser krävs för snöslungor med stor kapacitet. (ca 45 kbm/minut).
Sandsilo
Boghballe Ureaspridare.
Efter halkbekämpning kontrollerades bromseffekten med olika mätutrustningar. Uppmätta värden rapporterades till flyglansbesättningen före landning via flygtrafikledningen.
Sandspridare Waeiser. Utrustning för spridning av uppvärmd sand.