Flygrådet 1989
- Rapporter om Köpenhamns- Stockholms- och Oslolinjen.
- Info om terminalbyggnad
- Info om nya flyglinjer, charterflyg och fraktflyg.
- Ändringar i flygrådssammansättning
- Marktransportfrågor
- Diskussion ang. ev. hangarbyggnad
- Diskussion ang. ev. ny flyglinje
- Studieresa till London
- Info om pågående planeringsarbete ang. nya
stationsbyggnaden
- Miljöfrågor kring flygplatsen
- Finansiering av nya stationsbyggnaden
- Info från SAS, Linjeflyg och LIZ-air
Protokoll Arbetsutskottet 1989-06-15
-Linjeflyg prognostiserar för över 10% trafikökning, förväntar 1
Times trafik.
-LFV Dale Johansson förslag om sekundärt nav för södra
sverige.
-SAS 4 tu-linje till Köpenhamn kan införas, planerar för 20%
trafikökning
-Planer för Oslo-linjen pågår.
-Planer för helikoptermatning, Vip-transporter Gunnel Lindblom
informerar om.
-Baltlänk-projektet, även projekt på flygplatsen, byggstart efter
sommaren 89.
-Transport till flygplatsen - flygtaxi-limousin.
Protokoll Arbetsutskottet 1989-10-05
- Information om sekundärt nav till Arlanda, samt diskuterade om
helikopter service.
- Marktransport till flygplatsen.
- Återkommer protokoll 89-10-24 nytt mail.
-Förslag till transportvision för JKG, system med
marktransporter vid 1 timmes trafik.
-Fördelar med ett flyg nav i Jönköping för avlastning av
Arlanda.
-Information om flyget och miljön, tredje banan på Arlanda
riksangelägenhet.
-Byggnation av flygplatsen, första spadtaget på 1990.
-SAS informerar ökning Jan-Sep på 8-10%.
-1 nov tar första Fokker 50 i trafik -Juli- Okt 1990.
-Linjeflyg förlora, våren 1990 militärens transporter.
-800-1000 resenärer, våren 1990 en timmas trafik.
-Liz-Air LET-410 är ej klar.
-Ingen vinter charter 89/90 start April 1990 sommar charter.
-info vägtrafik +Järnväg +Södra sverigekort.
- Flygplatsens fysiska och miljömässiga förutsättningar
- Befintlig flygtrafik - nya flyglinjer - flygnav mm.
- Flygfrakt.
- Transporter till och från flygplatsen.